dimecres, 25 de març del 2015

La Por i l'Educuació Física

Aquesta entrada va enfocada a la xarla que ens va donar el nostre company que es troba de pràctiques en un institut.

Segons WordReference entenem per por:
  1. Sensación de alerta y angustia por la presencia de un peligro o mal,sea real o imaginario 
  2. Recelo de que suceda lo contrario a lo que se espera o desea
Pues bé, aquesta por que es troba de formes molt diverses en la vida quotidiana i les classes relacionades amb l'Educació Física i el moviment no son cap excepció.
Si ens fixem podrem observar que moltes vegades els alumnes (especialment de menor edat) s'aparten o protegixen en veure un baló aproximar-se cap a ells, o no s'atrevixen a realitzar un cert exercici o acció per inseguretat cap a la realització.
I es que moltes vegades aquesta por traduida en inseguretat cap a l'acció, siga del tipus que siga, es reflexa en una evació i possible frustració al veure que no ens veiem amb la capacitat de realitzar l'esperat.

Per tot això volia reflexionar sobre el paper del professor i la seua importància alhora de tractar aquests problemes, i es que trobe que aquest deu d'entendre i evaluar la situació del alumne amb problemes i intentar guiar-lo per el camí que, pas a pas, vaja assolint eixa confiança que erradique la por.
En aquest moment ja no es tracta només d'un simple professor que imposa ordres que s'han de complir, sinó que es tracta d'un guia, ja que la funció el professor no es només la d'excutar la classe només sinó també de conseguir (o almenys intentar-ho) que els seus alumnes progressen o es relacionen amb el àmbit de la seua matèria.


1 comentari:

  1. Molt interessant aquest tema de la por. Com bé has dit pense que el professor ha de sbaer guiar als xiquets des de les primeres etapes de la vida a llevar-se la por i a que al menys intenten fer-ho. Ja que si no ho intenten estaran perdent oportunitat de crèixer i tindre experiència en alguns aspectes de la vida, alguns d'ells poden ser molt importants en el seu futur.
    D'altra banda també hauria d'educar-se als xiquets per a que no es burlen d'aquell que ho intenta i falla sinó que l'han d'animar per a que a la pròxima vegada ho faça millor. D'aquesta forma, els xiquets tindrien menys por a fallar.

    ResponElimina