divendres, 29 de maig del 2015

Moviment NO Educatiu

Moltes vegades ens preguntm si el moviment pot ser NO educatiu, en alusió cap aquesta idea podem dir que si, que el moviment pot NO ser educatiu per varies raons que anem a mencionar ara mateix:

Com a primer punt podem dir que el moviment no ho és quan no s'orienta cap a aquest propòsit determinat, es a dir, educar. I es que per a otorgar a una activitat un valor educatiu cal justificar previament els continguts (i la finalitat), ja que sense aquests dificilment podrem aportar una intencionalitat i uns valors en la pràctica.

Per a que el moviment siga educatiu també ha de comptar amb una intencionalitat, i es que si deixem que la classe d'Educació Física es convertixca en una activitat lliure no sabrem si el desenvolupament influirà de manera positiva o negativa, per tant no podrem relacionar a aquest moviment amb l'educació.
Es a dir,  serà essencial que l'activitat tinga una intencionalitat clara i no deixar la pràctica dels continguts al lliure albedriu.

Per altra banda, el context social en el que es desenvolupa també serà clau en el caràcter educatiu de l'activitat, i es que el context determinarà els valors predominants que es transmitiran. Per tant, si tenim una intencionalitat d'influir positivament buscarem l'aplicació d'estratégies metodológiques i emfatitzadores dels valors interesats en transmetre, per altra bada, si no controlem aquest context podem conseguir que es produixquen els efectes contraris als buscats (transmisió de valors negatius), ja que en un clima on prediomine la violència, la falta de respecte, etc. serà un gran impediment per a convertir el moviment en educatiur.

Per finalitzar cal destacar que l'ética de treball serà un altre pilar, ja que en absència d'aquesta en trobarem en la possiblitat d'un moviment no educatiur, es a dir, l'activitat s'ha de donar en condicions moralment acceptables.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada